Z inicjatywy Ministerstwa Edukacji i Nauki w dniu 22 marca 2021 roku odbędzie się Dzień Nowych Technologii w Edukacji, którego celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią.  W naszej szkole zaplanowane zostały następujące działania.

W tzw. pokojach tematycznych będą organizowane wykłady, pokazy i prezentacje w formie online i stacjonarnie.

Nazwa pokoju/forma pracyKto odpowiedzialnyCo zaplanowano.
„Szyfrujemy w sieci” /onlineJan WójcikWarsztaty na temat szyfrowania informacji w sieci Internet wraz z praktycznymi ćwiczenia z szyfrowania. Każdy uczestnik będzie miał możliwość zaszyfrowania w chmurze informacji za pomocą odpowiedniego szyfrogramu a tylko wybrani będą mogli je rozszyfrować.
„Mój wymarzony komputer” /stacjonarnieKrzysztof LandosProwadzony na żywo na platformie YT pokaz składania komputera w wykonaniu uczniów z technikum informatycznego
„Wirtualna rzeczywistość” /stacjonarnieAnna Słotwińska-JakubowskaZastosowanie i test przenośnych gogli VR. Uczestnicy będą mogli przenieść się w świat ulubionej gry lub filmu. I to nie przenieść się w przenośni, ale w rzeczywistości za pomocą okularów VR.
„Mobilna lekcja” / onlineLidia Skraińska, Wiesława Kołtuniewicz, Anna Słotwińska-JakubowskaZajęcia na których uczestnicy będą poznawać i pracować na aplikacjach oraz programach wspomagających naukę na takich przedmiotach jak chemia, geografia, fizyka.
„RECLA” / onlineMagdalena KurWarsztat na którym uczestnicy poznają tajniki  jak „robi się” reklamy adresowane do młodzieży. Przy wykorzystaniu aplikacji Zdrowe zakupy, każdy uczestnik warsztatów będzie mógł przygotować np. zestaw własnych zdrowych produktów lub indywidualną reklamę wybranego produktu.
„Drukowanie przestrzenne” /stacjonarnieEmilia RybackaWarsztaty na których uczestnicy zgłębią proces wytwarzania trójwymiarowych, fizycznych obiektów na podstawie komputerowego modelu. Będą mieli możliwość przygotowania własnych projektów oraz sfinalizowania ich jako wydruk 3D.
„Z przymrużeniem oka”/stacjonarnie, onlineKarol CzaplaWarsztat na którym fani gier planszowych znajdą oazę rozrywki, która bawi, uczy, rozwija umysł i zbliża do siebie tych, którzy w nie grają. Łącząc się z kolegami siedzącymi w domu online będą mogli grać w swoje planszówki  dostępne np. na Steamie.