Czy można o ekonomii mówić inaczej? Ciekawiej, bardziej praktycznie? By się tego dowiedzieć nasza szkoła przystąpiła do udziału w pilotażowym projekcie edukacyjnym „Porwani przez Ekonomię” przygotowanym przez Warszawski Instytut Bankowości. Powstał on w oparciu o przekaz i formułę zawartą w książce „Ekonomia dla Ciekawych” napisanej przez prof. Witolda Orłowskiego – jednego z czołowych ekonomistów i komentatorów ekonomicznych w Polsce. Podstawowy zakres przekazu jak i ciekawa formuła (często z przymrużeniem oka) z pewnością może być również atrakcyjna i przydatna dla każdego, kto chciałby poszerzyć swoją wiedzę. Wspieranie tych działań przez odpowiednie zespoły konsultacyjne składające się z praktyków edukacji oraz przez doświadczenie partnerów projektu pozwoliło na stworzenie rozbudowanego projektu na bardzo wysokim poziomie merytorycznym z możliwością powszechnego wykorzystywania i wspierania edukacji ekonomicznej w całym kraju. Koordynatorem projektu z ramienia szkoły jest pani Anna Słotwińska-Jakubowska, która uczestniczyła w Seminarium on-line „Zmiany w edukacji ekonomicznej dzieci i młodzieży – wyzwania i propozycje”, a także wzięła udział ze swoimi wychowankami z klasy 1at technikum w zawodzie technik informatyk w lekcji „Pieniądz gorszy wypiera z rynku pieniądz lepszy” – co Kopernik powiedziałby o kopaniu kryptowalut i współczesnej inflacji?, która odbyła się 1 marca 2023 r., godz. 9:50 w formule on-line na platformie webinarowej ClickMeeting. Lekcja została zorganizowana w ramach projektu „Porwani przez Ekonomię” w ramach obchodów 550. rocznicy urodzin Mikołaja Kopernika.

Więcej o projekcie na www.porwaniprzezekonomie.pl